سرعت اینترنت برای اولین بار به یک پتابیت رسید!
سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان
بازوي تحقيقاتي شرکت مخابراتي Alcatel-Lucent که با نام Bell Labs شناخته مي‌شود اعلام کرد نمونه اوليه سيستم پيچيده چندگانه و پرسرعت اينترنتي(MIMO-SDM) را مورد آزمايش قرار داده است که اين سيستم به آنها امکان مي‌دهد در زمان راه‌اندازي نسل پنجم خدمات مخابراتي (۵G) بتوانند با سرعت يک پتابيت در ثانيه (1Pb) خدمات اينترنت اشياء را ارائه دهند.

به گزارش زد.دي.نت، شرکت مخابراتي اين پروژه را «دستيابي به موفقيت بزرگ» نامگذاري کرده است و مي‌گويند فناوري انتقال اطلاعات MIMO مبتني بر سيستم 6x6 در شهر نيوجرسي آمريکا با موفقيت انجام شده است.

مرکز تحقيقاتي Bell Labs براي نخستين بار در اين آزمايش‌ها موفق شد اختلالات داده در سيگنال‌هاي چندگانه را روي فيبرهاي معمولي از ميان بردارد تا به کمک شش فيبر نوري اپتيکال بتواند پردازش خدمات ارتباطي در آن واحد را انجام دهد.

«مارکوس ولدون» مدير فناوري آزمايشگاه تحقيقاتي Bell Labs در اين خصوص گفت: «اين آزمايش به يک موفقيت بزرگ منتهي شد و براي نخستين بار در تاريخ بشر توانست سرعت اينترنت را به يک پتابيت در ثانيه برساند.»

سرعت اینترنت برای اولین بار به یک پتابیت رسید!

در اين آزمايش محققان از شش کابل موازي براي ارسال و شش کابل موازي براي دريافت داده‌ها استفاده کردند و موفق شدند در فاصله ۶۰ کيلومتري بين دو دفتر مرکزي Bell Labs، با فيبر نوري داده‌ها را با سرعت يک پتابيت در ثانيه انتقال دهند.

خدمات 5G از سال ۲۰۲۰ ميلادي به صورت رسمي راه‌اندازي مي‌شود و بر اساس اين خبر مي‌توان گفت در آن سال مردم مي‌توانند به اينترنت با سرعت يک پتابيت در ثانيه دسترسي داشته باشند. اين رقم معادل ۱۰۰۰ ترابيت در ثانيه است.
منبع: Yjc.ir
 

نظرات شما عزیزان:


ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 136
بازدید ماه : 2599
بازدید کل : 206278
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1